تفکرات من

وبلاگی برای بیان بخشی از عقاید،تفکرات،تجربیات و مشاهدات من

تفکرات من

وبلاگی برای بیان بخشی از عقاید،تفکرات،تجربیات و مشاهدات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از بزرگان دنیای نرم افزار میگه: حتی اگه اونقدر باهوش باشی که یک کد خیلی خوب بنویسی، هیچ وقت اونقدر باهوش نیستی که بتونی خوب دیباگش کنی. 

بیشتر از دو هفته است که درگیر یک exception یا استثنا هستم که در شرایط خاصی و روی برخی داده ها تولید میشد و واقعا رسیدن به این که اون شرایط چی هست و اون داده های خاص چه ویژگی منحصر به فردی دارند من رو تا مرز خودکشی رسوند (حالا البته پیازداغش رو خیلی زیاد کردم، شما باور نکنید :D) تنها کاری که قدم به قدم انجام دادم این بود که سعی کردم اون ناحیه ای که مستعد خطا هست رو با بررسی بیشتر محدود کنم تا بیشتر بتونم روش تمرکز داشته باشم. مشکل اینجا بود که خطا از یک کتابخونه خارجی بود که من فقط ازش استفاده می کردم و چون کد خودم نبود باگ گیری اون سخت تر هم بود. بعد از تست های مختلف و کلنجار رفتن های مدید و مقایسه با داده های درست، تونستم شرایط خاصی که به ازای اون استثنا تولید میشه رو شناسایی کنم. در حال حاضر هنوز اون مشکل وجود داره و کد نیاز به اصلاح داره. ولی اونقدر خوشحالم که گفتم این باید بشه یه پست تا هیچ وقت یادم نره امشب رو. امیدوارم مشکلم به راحتی حل و فصل شه و بتونم این سرعت گیر لعنتی رو پشت سر بذارم تا تازه برم سراغ اصل مطلب...

راه زیادی مانده... 

  • ۹۶/۰۸/۰۴
  • تفکرات من

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی