تفکرات من

وبلاگی برای بیان بخشی از عقاید،تفکرات،تجربیات و مشاهدات من

تفکرات من

وبلاگی برای بیان بخشی از عقاید،تفکرات،تجربیات و مشاهدات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

به عنوان یه یادداشت این مطلب رو می نویسم تا شاید بعدا بیشتر در موردش حرف بزنم.

در جاهل بودن بشر همین بس که زمان رو خطی می بینه.. مشکل اینه که نمی تونم این جمله رو ثابت کنم. و البته مشکل قبل ترش اینه که اصلا به خودم ثابت نشده:D . یه چیزی رو مطمئنم و اون هم اینه که هیچی از زمان نمیدونیم، هیچی. یه پدیده روتین و معمول به نام "خواب دیدن" رو نمی تونیم از نظر علمی توصیف کنیم. نمی دونیم که اصلا چرا خواب می بینیم؟ چجوری می بینیم؟ چطوری افرادی رو می بینیم که دیگه بین مون نیستن؟ آیا فقط زاییده خیال ما هستن یا این که واقعا خودشون رو می بینیم؟ کجا هستن که می بینیمشون؟ اونا میان پیش ما یا ما میریم پیش اونا؟ اصلا سوال قبلی من سوال درستیه یا نه؟ چون وابسته به مکانه و اول باید بدونیم مکان چیه که خب این مبحث هم میره پیش برادرش یعنی زمان ;) به عبارتی بی پاسخه. نمی فهمم چجور توی خواب به افراد نکاتی گفته میشه که توی بیداری هیچ کس نمی تونه بهشون دسترس داشته باشه. وقتی به نوعی از آینده در خواب باخبر میشیم این یعنی این که زمان خطی نیست و وقایع اتفاق افتادن که بهمون خبر داده میشه؟ یا این که به زنجیره علی معلولی ربط داره که اعمال زمان حالمون منجر به اون پدیده در آینده میشه؟ شاید هم گزینه سومی وجود داره و اون هم اینه که وجود داناتری(خدا) از آینده خبر داره و می خواد که بخش هاییش رو فاش کنه؟ نمی دونم. گیجم. زمان، خواب و رویا، آینده، گذشته، خطی بودن یا نبودن این ها همه مسایلی هستن که در موردش سوال های زیادی دارم و جوابی ندارم. 

همه این موارد به یک طرف، چرا امروز که داشتم به غیرخطی بودن زمان فکر می کردم، به طور اتفاقی فیلمی که مدت ها توی هاردم بود رو دیدم که درباره همین موضوع بود! از هر طرف که فکر می کنم نمی تونم بگم اتفاقی بوده. و اگر اتفاقی نبوده، رنجیره اتفاقاتی که منجر شد من امشب  فیلم ببینم رو چجوری میشه توضیح داد؟ خرافاتی نیستم به هیچ وجه فقط می تونم بگم هنوز خیلی چیزها رو نمی دونیم، خیلی. خیلی که چه عرض کنم، شاید بشه گفت هیچی، بله هیچی...

  • ۹۶/۰۱/۰۳
  • تفکرات من

زمان

نظرات (۷)

لطفا وقتی بازم در این باره نوشتی به من یه سر بزن و خبر بده که بیام بخونم.
منم خیلی به این چیزا فکر میکنم و گاهی مینویسم دربارشون..
سلام وقت به خیر
ممنون میشم اسم فیلمی رو که دیدی در ارتباط با غیرخطی بودن زمان هست رو برام بفرستی ممنونم
من فک میکنم از اونجایی که همه چیز ابن جهان از دایره است زمان هم دایره ای هستش و زندگی تمام ماها به یه نحو دیگه توی یا دنیای دیگه گذرونده شده و بعد از ما هم برای یه موجود دیگه توی دنیای دیگه اتفاق میفته 
بحث زمان غیر خطی موضوع جالبیه اما چند تا اشکال:
1-اگر آینده معلوم باشه جبر گرایی تائید و اختیار محدود میشه.
2-چه عاملی باعث میشه درک ما از زمان خطی بشه؟
3-چه عاملی باعث میشه به نوعی نفوذ از حالت ادراک خطی به غیر خطی (مثلادر خوابیا شهود)
4-اخر اینکه این فرضیه چه چیزی رو پیش بینی میکنه؟ و چه آزمایشاتب رو تائید میکنه؟
فعلا خدانگهدار.

سلام من سنم در مورد این چیزا هنوز خیلی کمه؛ 14 سال.ولی همش درگیرم. با این که اصلا نمی دونم میشه از بعدی به بعد دیگر رفت، اصلا فیزیک کوانتوم چی هست ولی همش دلم می خواست خودم رو در مورد افکاری که تو ذهنم هست خالی کنم حالا یه نفر هم پیدا کردم که مثل خودم درگیره این مسائله نمی دونم هم سن من هم هست یا نه ولی الان می خوام به هر کسی که هستی این فکرم رو توضیح بدم همش هم بر اساس هرچی که تو ذهنم بود هست پس اگه ایده مسخره ای بود یا خیلی بی ربط یا هرچی، نخندید یا مسخره نکنید. مدام دارم به دنیای بعدی فکر می کنم فکر می کنم اگه بمیریم چی میشه اول فکر می کردم که بهشت و جهنم هست ولی الان یخورده افکارم تغییر کرده اول فکر می کردم که خدا یه شخص یا یه چیز دیگر هست ولی چند وقت پیش درمورد فیزیک یک کتاب خوندم الان براساس اون کتاب احساس می کنم که خدا حالتی از نور یا زمان یا بعد های بالاتر هست همش فکر می کنم که نور و زمان به گره خورده اند و وقتی که بمیریم به ابعاد بالاتر می رویم و شاید مفهوم زمان برایمان تغییر کند درضمن احساس می کنم همان خوابی که شما درباره اش صحبت کردی در واقع نوعی مرگ است یعنی به بعد های بالاتر می رویم و برمیگردیم و براساس صحبت هایم باید زمان در خواب معنی ای نداشته باشد

اگر زیادی چرت و پرت بود، ببخشید فقط می خواستم روح و روانم رو سبک کنم

سلام زمان در واقع یعنی حرکت موج گون مغناطیس ،مغناطیسی که در عالم ماده اطرافمان را پرکرده است

همه چیز  یا خیلی چیزا دایرست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی